Întrebări frecvente

Este dreptul oricărui turist să verifice în prealabil agenția de turism cu care decide să colaboreze. Pentru a vă înlătura orice îngrijorare în privința rezervării dumneavoastră, puteți recurge la câteva metode de verificare:

A. Verificați dacă firma la care ați apelat este înregistrată legal.

Orice societate poate fi verificată prin datele sale de înregistrare. Aceste date le puteți găsi publice pe site-urile de profil: Ministerul Finanțelor Publice – secțiunea „Agenți economici” (http://www.mfinante.ro) sau Oficiul Național al Registrului Comerțului – Portal Online (http://www.onrc.ro/). Agenția de turism Trip Tour activează sub societatea TRIP ONLINE S.R.L. Firma este înregistrată cu Certificatul de înregistrare fiscală numărul (CUI) 36867721, având Certificatul de înmatriculare număr: J40/16839/2016.

B. Verificați licența de operare a agenției în domeniul turismului

Conform Hotărârii de Guvern nr. 238/2001 privind condițiile de acordare a licenței și brevetului de turism, agențiile de turism își pot desfăşura activitatea de oferire, comercializare şi vânzare a serviciilor şi a pachetelor de servicii turistice pe teritoriul României numai în baza licenţei de turism emise de Ministerul Turismului. De asemenea, persoana care asigură conducerea operativă a unei agenţii de turism, a unei filiale a acesteia din altă localitate sau a unei structuri de primire turistică va deţine brevet de turism, prin care se atestă pregătirea profesională în domeniul turismului. Agenția de turism Trip Tour deține licența de turism numărul 7731 și brevetul de turism nr. 19901 obținut de Badea Andrei Eugen in data de 21.11.2011.

C. Verificați dacă agenția de turism deține poliță de asigurare validă

Având în vedere obligaţia agenţiilor de turism de a oferi garanţii acoperitoare pentru asigurarea rambursării preţului şi repatrierea consumatorilor în caz de insolvabilitate, Agenția de turism Trip Tour deține Polița de asigurare seria I nr. 48816.

D. Verificați ulterior rezervarea dumneavoastră la hotelul ales

Pe voucher-ul primit din partea agenției puteți găsi numere de contact pentru departamentul de rezervări al hotelului ales. Puteți cere o confirmare pentru rezervarea făcută de agenția de turism. Bineînțeles, va trebui să le transmiteți numele și prenumele agentului de turism care v-a făcut rezervarea, și numele companiei care a făcut plata către hotel (este menționată pe voucher la secțiunea „booked and paid by/ rezervat și plătit de”).
Scopul agenției Trip Tour a fost întotdeauna de a oferi turiștilor săi servicii complete și de înaltă calitate, simultan maximizând valoarea bugetelor de călătorie pe care aceștia le au la dispoziție.

Reducerile aplicate pachetelor de turism pot varia în funcție de vârsta turiștilor, de numărul acestora și de sezonul în care își achiziționează vacanțele.

Astfel, puteți beneficia de reduceri pentru copii. Majoritatea unităților de cazare și unele companii aeriene acordă gratuitate sau reducere pentru infanți (copii sub 2 ani) sau copii. Puteți afla disponibilitatea acestor reduceri pe site-ul nostru, în funcție de oferte.

Reducerile de grup sunt o altă categorie de reduceri pentru cei care călătoresc într-un număr mai mare. Acestea de acordă grupurilor mai mari de 10 persoane.

Reducerile sezoniere precum early booking și last minute sunt o altă modalitate minunată de a merge în vacanță cu prețuri competitive.

Reducerile early booking sau rezervările timpurii pot varia între 25-50% în funcție de pachetele turistice. Aceste oferte, după cum ne spune și denumirea, trebuie să fie achiziționate din timp (uneori și cu un an înainte), necesitând o plată anticipată (suma pornind de la 30% din valoarea totală).

Reducerile last minute definesc acele oferte turistice care sunt aproape de start şi care nu au fost rezervate în întregime. Aceste reduceri apar cu 1-10 zile înainte de începerea sejurului și au o perioadă strictă de valabilitate, de aceea trebuie să fiți mereu pregătiți și gata de plecare.
 
Detaliile despre anularea sau modificarea unei rezervări sunt întotdeauna menționate de către agenții noștri de turism și trecute în contractul încheiat între dumneavoastră și agenția de turism Trip Tour.

Însă, pentru a preveni eventualele penalizări survenite în urma dorinței dumneavoastră de a anula sau modifica rezervarea, puteți încheia o asigurare STORNO.
Veți primi pe email (sau fax) și/sau prin poștă (sau curier) factura proformă împreună cu contractul cu turistul, precum și instrucțiunile necesare. După ce efectuați plata aferentă facturii proforme (vezi modalități de plată), vă rugăm să ne anunțați și, dacă aveți posibilitatea, să ne și trimiteți pe email dovada plății, pentru a scurta timpul de emitere al restului de documente.

Documentele de călătorie le puteți ridica personal de la sediul nostru din Calea Moșilor nr. 158, sector 2, București sau vi le putem trimite online (via e-mail) și/sau prin poștă.

Vă rugăm să verificați corectitudinea datelor înscrise la primirea documentelor de călătorie.
 
Vârsta minimă necesară pentru un turist să facă o rezervare de vacanță este de 18 ani.
DA, pentru a preîntâmpina orice neplăcere la destinație, turiștii trebuie să dețină asupra lor documentele de călătorie pe care agenția le-a emis (bilete de avion, vouchere, asigurări etc.) și le-a trimis prin email sau poștă.

Documentele emise de agenție trebuie să se alăture documentelor de identificare personale ale turistului (CI, pașaport). Important! Cartea de identitate (valabilă doar în țările membre ale Uniunii Europene) sau pașaportul vizat trebuie să fie valabile cel puțin încă 6 luni de la data ieșirii din țară. Informații adiționale se pot obține de pe pagina Ministerului Afacerilor Externe (http://www.mae.ro/travel-conditions). 

NU este necesar să aveți cu dumneavoastră factura, dovada plății sejurului sau contractul încheiat cu agenția de turism.
Potrivit Legii nr. 248/2005 art. 2, alin. 2 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, minorii cetățeni români pot călători în străinătate numai însoțiți, cu acordul părinților ori al reprezentanților legali.

-minorii trebuie însoțiți de o persoană fizică majoră;

-dacă minorul călătorește împreună cu unul dintre părinți, trebuie să prezinte și o declarație conform căreia celălalt părinte a fost de acord cu călătoria;

-minorul este titular al unui document de călătorie individual (pașaport sau carte de identitate) și călătorește împreună cu unul dintre părinți, dacă părintele însoțitor face dovada faptului că minorul i-a fost încredințat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă;

Mai multe detalii pe site-ul oficial al Poliției Române de Frontieră.

Categoriile de documente necesare sunt:

- pașaport pentru copii (copii între 5-13 ani);

- pașaport temporar, eliberat pentru copii sub 5 ani;

- pașaport biometric, emis la cererea părinților pentru copiii sub 5 ani, fiind valabil 12 luni;

- copilul să fie înscris pe pașaportul părintelui cu care călătorește;

- cartea de identitate a copilului (daca este cazul).
Pe site-ul oficial al Ministerului Afacerilor Externe (http://www.mae.ro/) la secțiunea Sfaturi, alerte de călătorie regăsiți o serie de recomandări de călătorie (sfaturi, alerte, condiții, ghiduri de călătorie și campanii de informare) emise pentru siguranța turiștilor în plan internațional. Operatorii agenției Trip Tour vă vor informa în cazul unor alerte emise pentru destinația dumneavoastră, însă pentru mai multe detalii avem rugămintea să citiți cu atenție și recomandările oficiale de pe site-ul ministerului.
Momentul check-in-ului poate varia în funcție de hotel. Însă, în general, cazarea se face la ora 14.00. În cazul în care dumneavoastră ajungeți mai devreme la destinație și nu doriți să așteptați până la ora de check-in, vă rugăm să ne contactați pentru a anunța hotelul (serviciul este contra cost).
Precum în cazul check-in-ului, ora de eliberare a camerelor diferă. În general, eliberarea se face la ora 12.00 sau chiar mai devreme. Contra cost puteți elibera camera și mai târziu decât momentul standard.

Majoritatea hotelurilor au cameră specială pentru depozitarea bagajelor, utilă în cazul turiștilor care doresc să plece mai târziu. Vă rugăm să ne anunțați în prealabil dacă luați o astfel de decizie în privința check-out-ului.
Primul pas pe care puteți să îl faceți este de a lua legătura cu managementul hotelului sau cu cei de la recepție. În cazul în care problema nu este soluționată, vă rugăm să ne găsiți disponibili la numărul de contact de urgență menționat pe voucher.

Agenția de turism Trip Tour este întotdeauna disponibilă să vă acorde susținerea necesară în soluționarea problemelor întâmpinate pe parcursul sejurului dumneavoastră.
Asistența turistică depinde de pachetul de care îl achiziționați. De exemplu, pachetele charter și circuitele au inclus acest serviciu.

De asemenea, agențiile locale sau recepționerii hotelurilor vă pot pune la dispoziție materialele necesare pentru buna desfășurare a sejurului dumneavoastră: transport, excursii opționale, indicații pentru siguranță, serviciu de rent-a-car etc.

Vă rugăm să ne contactați pe numărul de urgență înscris pe voucher, în cazul în care întâmpinați probleme.
 
DA, pot exista cazuri în care să fiți nevoiți să mai achitați mici taxe obligatorii (de ex. parcare 5 – 20 EUR/zi), în funcție de hotelul ales. De regulă, aceste taxe sunt menționate în ofertele de pe site.
Prin charter se înțeleg curse efectuate pe baza unui aranjament contractual între furnizorul de transport și o entitate care închiriază acele servicii; în general, charterele sunt integrate într-un pachet turistic ce poate să includă și cazare, masă și transferuri.

Potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, numărul curselor charter (avion, autocar) au crescut în ultimii ani, fenomen care se datorează cererilor numeroase din domeniu. Astfel, turiștii ajung mai ușor în destinațiile de vacanță cele mai căutate.
Pachetele Senior Voyage oferă sejururi atractive la prețuri atractive persoanelor în vârstă și nu numai. Seniorul poate fi însoțit de de o persoană tânără, fără să plătească un supliment.

Programul se adresează persoanelor care au împlinit vârsta de 55 ani, nefiind necesar să fie și pensionați. Seniorii se pot bucura de vacanțe cu reduceri substanțiale în cele mai cunoscute destinații turistice.
Acest tip de card vă oferă o serie de bonusuri și reduceri în domeniul turismului și în sistemul de sănătate. Puteți obține un astfel de card în mod gratuit la a doua excursie senior voyage achiziționată sau îl puteți cumpăra direct. Tariful pentru un astfel de card este de 25 euro/persoană.

Bonusuri oferite de cardul Senior Voyage Club Card:
 
  • - excursie opțională BONUS;
  • - la achiziționarea a 3 excursii opționale primiți reducere de 10% un alt pachet de excursii opționale senior voyage;
  • - posesorii de SENIOR VOYAGE CLUB CARD nu achită suplimentul de 50 euro de non-senior.
Facilități oferite de Senior Voyage Club Card:
 
  • - în funcţie de sejurul achiziționat, membrii Senior Voyage Club beneficiază de una sau două excursii gratuite;
  • - în cadrul clinicilor medicale ANIMA, deținătorii de Senior Voyage Club Card beneficiază de un pachet analize cu discount de 50% și consultații la medicii Anima 30% discount (pentru București) și pachet analize cu discount de 50%, reducere 15% la consultații oftalmologice din sistemul WEST EYE HOSPITAL, reducere 10% pentru diverse consultații (ginecologie, endocrinologie, oncologie, medicină internă, psihologie, chirurgie sân, mamografie) în sistemul DONNA MEDICAL CENTER (în țară).